• Головна
  • Новини
  • Нормативні акти
  • Контакти
  • Інформ-відео
  • Експрес-приймальня
  • Вхід/Реєстрація
  • Пошук

Меню

  • Заклади освіти
  • Управління освіти
    • Правила внутрішнього трудового розпорядку
    • Структура управління освіти
  • Відділ договірної, правової та кадрової діяльності
  • Централізована бухгалтерія
    • Облікова діяльність
    • Розрахункова діяльність
    • Економічна діяльність
  • Центр професійного розвитку педагогічних працівників
    • Інструктивно-методичні рекомендації
    • Атестація
    • Підвищення кваліфікації педагогічних працівників
  • Відділ дошкільної, середньої та позашкільної освіти
  • Група з централізованого господарського обслуговування закладів і установ освіти
  • Сектор з організації харчування в закладах освіти
  • Інклюзивно-ресурсний центр Южноукраїнської міської територіальної громади
  • Колегія управління освіти
  • Державна підсумкова атестація
  • Зовнішнє незалежне оцінювання
  • Координаційна громадська рада освіти міста
  • Учнівський муніципалітет
  • Профспілкова діяльність
  • Захист учасників навчально-виховного процесу
    • Цивільний захист
    • Охорона праці
    • Техніка безпеки
    • Пожежна безпека
  • Звернення громадян
  • Законодавча база освіти
  • Інформація. Консультації. Роз'яснення
  • Інформація для батьків
  • Наш інспектор поліції
  • Відкриті дані
  • Запобігання проявам корупції
  • Публічні закупівлі
  • Реформування освіти

Реєстрація дитини в дошкільний навчальний заклад

Данні про реєстрацію дитини в ДНЗ

Вивчаємо українську

Я пропоную...

Національній стратегії розвитку освіти – зелене світло

Створено: 08 серпня 2013 Перегляди: 2336
  • Надрукувати
  • E-mail

     В умовах змін у соціальному, економічному, політичному житті нашої держави постала потреба кардинальної перебудови у сфері освіти та виховання підростаючого покоління.
     Указом Президента України від 25 червня 2013 року №344 затверджено Національну стратегію розвитку освіти в Україні на період до 2021 року. Серед основних завдань Національної стратегії є побудова ефективної системи національного виховання на засадах загальнолюдських, полі культурних, громадянських цінностей, забезпечення фізичного, морально-духовного, культурного розвитку дитини, формування соціально зрілої творчої особистості, громадянина України і світу, підготовка молоді до свідомого вибору сфери життєдіяльності та підвищення відповідальності сім'ї за освіту та виховання дітей.

     Дійсно, сім'я дає дитині первинну підготовку до життя, яку школа все-таки не може дати, тому що необхідний безпосередній дотик до світу близьких. Саме вони оточують дитину світом дуже рідним та дуже потрібним, світом, до якого дитина з перших років звикає і з яким розвивається. Сім’я дає дитині перші уявлення про добро і зло, про норми моралі, правила співіснування, перші трудові навички. В сім’ї укладаються життєві плани та ідеали людини. Але, на жаль, значна частина сучасних сімей припускається помилок у вихованні дітей. Такі родини продукують так званих педагогічно занедбаних дітей. Ось чому саме зараз приділяється велика увага зростанню ролі сім'ї у виховному процесі.Кожен батько, кожна мати і розумом, і серцем повинні відчувати, що у сім’ї немає і не може бути важливішого і почеснішого обов’язку перед народом, ніж виростити та виховати своїх дітей справжніми людьми, патріотами своєї Батьківщини.
     Належний рівень виховання і дотримання прав дитини,  формування її здібностей та інтересів може бути забезпечено лише тісним зв'язком родини, школи, органів державної влади, громадськості. Беручи до уваги наказ Міністерства освіти і науки від 03.08.2013 №888 «Про затвердження Плану заходів Міністерства освіти, молоді та спорту щодо профілактики правопорушень серед дітей та учнівської молоді на період до 2015 року», пріоритетними у роботі навчальних закладів  на сучасному етапі залишаються:
- упровадження просвітницької діяльності, спрямованої на формування негативного ставлення до протиправних діянь, проведення тижнів правових знань;
- використання інтерактивних педагогічних технологій;
- впровадження шкільного самоврядування в навчальний процес;
- ужиття заходів, спрямованих на підвищення моральності у суспільстві, правової культури громадян, утвердження здорового способу життя;
- запобігання проявам екстремізму, расової та релігійної нетерпимості;
- впровадження нових педагогічних комунікацій між усіма учасниками навчально-виховного процесу;
- перетворення навчальних закладів на зразок демократичного правового простору та позитивного мікроклімату.
     Відповідно до Порядку взаємодії суб'єктів соціальної роботи з сім'ями, що опинились у складних життєвих обставинах, педагогічними колективами  здійснюється внутрішній облік дітей, що потребують  посиленої уваги з боку педагогічних працівників, психологів, соціальних педагогів; розробляються плани психолого-педагогічного супроводу таких дітей; контролюється відвідування ними навчальних закладів; діти активно долучаються до громадської та гурткової роботи; підтримується тісний зв'язок з іншими профільними  службами при органах  місцевої ради та відповідними державними службами.
     Важливими завданнями школи є підготовка молоді до дорослого, сімейного життя.
     Міністерство освіти і науки рекомендує в навчальних закладах впровадити програми підготовки молоді до створення сім'ї як осередку взаємин, які ґрунтуються на засадах культурних норм і цінностей, формування відповідального батьківства. У навчальний процес необхідно більш активно залучати батьківську громадськість, створювати так звані «Трикутники: учні, батьки, педагоги», проводити батьківські форуми – відкриті  діалоги безпосередніх і щирих дітей з досвідченими і мудрими батьками для вироблення спільних поглядів на вирішення проблем у стосунках, адже запорукою порозуміння є спроба зрозуміти одне одного та зробити крок назустріч.
     У  Національній  стратегії розвитку освіти в Україні визначено основну мету - це підвищення доступності якісної, конкурентоспроможної освіти відповідно до вимог інноваційного сталого розвитку суспільства, економіки; забезпечення особистісного розвитку людини згідно з її індивідуальними здібностями, потребами на основі навчання протягом життя.
Стратегія розвитку національної системи освіти повинна формуватися адекватно сучасним інтеграційним і глобалізаційним процесам, вимогам переходу до постіндустріальної цивілізації, що забезпечить стійкий рух та розвиток України в першій чверті XXI століття, інтегрування національної системи освіти в європейський і світовий освітній простір.
     У зв'язку з цим, стратегічними напрямами державної політики у сфері освіти стають:
-  реформування системи освіти, в основу якої покладатиметься принцип пріоритетності людини;
- оновлення згідно з вимогами часу нормативної бази системи освіти;
- модернізація структури, змісту та організації освіти на засадах компетентнісного підходу;
- створення та забезпечення можливостей для реалізації різноманітних освітніх моделей, створення навчальних закладів різних типів і форм власності;
- побудова ефективної системи національного виховання, розвитку і соціалізації дітей та молоді;
- забезпечення доступності та безперервності освіти протягом усього життя;
- формування безпечного освітнього середовища, екологізації освіти;
- розвиток наукової та інноваційної діяльності в освіті, підвищення якості освіти на інноваційній основі;
- інформатизація освіти, вдосконалення бібліотечного та інформаційно-ресурсного забезпечення освіти;
- забезпечення проведення моніторингу системи освіти;
- підвищення соціального статусу педагогічних працівників;
- створення сучасної матеріально-технічної бази системи освіти.
     Модернізація і розвиток освіти у місті повинні набути випереджального безперервного характеру, гнучко реагувати на всі процеси, що відбуваються в Україні та світі. Підвищення якісного рівня освіти має бути спрямовано на розв'язання соціальних проблем, подальше навчання і розвиток особистості.
     Зусилля  управління освіти, методичних служб за підтримки громадськості повинні бути зосереджені на реалізації стратегічних напрямів розвитку освіти, подоланні наявних проблем, виконанні перспективних завдань, серед яких:
- оновлення цілей і змісту освіти на основі компетентнісного підходу та особистісної орієнтації, урахування світового досвіду та принципів сталого розвитку;
- забезпечення гарантій для реалізації конституційного права на освіту кожним громадянином України незалежно від місця проживання і форми здобуття освіти;
- перебудова навчально-виховного процесу на засадах розвивальної педагогіки, спрямованої на раннє виявлення та найбільш повне розкриття потенціалу (здібностей) у дітей, з урахуванням їх вікових та психологічних особливостей;
- забезпечення розвитку та функціонування української мови як державної, задоволення мовно-освітніх потреб національних меншин, створення умов для вивчення іноземних мов;
- побудова ефективної системи національного виховання, формування соціально зрілої творчої особистості, громадянина України, підготовка молоді до свідомого вибору сфери життєдіяльності;
- забезпечення системного підвищення якості освіти на інноваційній основі, сучасного психолого-педагогічного та науково-методичного супроводження навчально-виховного процесу;
- посилення мовної, інформаційної, екологічної, економічної, правової підготовки учнів;
- створення безпечного освітнього середовища;
- забезпечення функціонування ефективної системи інклюзивної освіти;
- удосконалення системи підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації педагогічних та керівних кадрів галузі «Освіта», підвищення їх управлінської культури;
- підвищення відповідальності сім'ї за освіту і виховання дітей;
- створення сучасної матеріально-технічної бази для функціонування закладів освіти;
- забезпечення створення умов для активізації запровадження сучасних засобів навчання (навчально-методичних, електронних, технічних, інформаційно-комунікаційних тощо);
- розвиток взаємодії управління освіти та органів громадського самоврядування навчальних закладів, забезпечення об'єктивного оцінювання якості освіти;
- розроблення ефективного механізму фінансово-економічного забезпечення освіти.
     Слід зазначити, що у місті Южноукраїнську надається суттєва підтримка галузі «Освіта» депутатським корпусом, виконавчим комітетом, особисто міським головою Є.А. Квасневським, батьківською громадськістю.
     Для здійснення стабільного розвитку і нового якісного прориву в національній системі освіти необхідно забезпечити:
- у дошкільній освіті:

  • розширення  мережі дошкільних навчальних закладів до повного задоволення потреб населення;
  • стовідсоткове охоплення обов'язковою дошкільною освітою дітей старшого дошкільного віку через урізноманітнення форм її здобуття;
  • створення оптимальних організаційно-педагогічних, санітарно-гігієнічних, навчально-методичних і матеріально-технічних умов для функціонування дошкільних навчальних закладів;
  • розгляд доцільності створення навчально-виховних комплексів типу «дошкільний навчальний заклад – загальноосвітній навчальний заклад», відкриття груп та дошкільних закладів різних типів і форм власності, формування груп з короткотривалим перебуванням дітей тощо;
  • оновлення змісту, форм, методів і засобів навчання, виховання і розвитку дітей дошкільного віку відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти та програм розвитку дитини;

 - у загальній середній освіті:

  • обов'язкове здобуття всіма дітьми і молоддю повної загальної середньої освіти в обсягах, визначених державними стандартами загальної середньої освіти;
  • здійснення оптимізації мережі загальноосвітніх навчальних закладів з урахуванням демографічних, економічних, соціальних перспектив розвитку міста, потреб громадян та суспільства;
  • урізноманітнення моделей організації освіти, створення умов для розвитку мережі дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів, заснованих на приватній формі власності;
  • оновлення змісту, форм і методів організації навчально-виховного процесу на засадах особистісної орієнтації, компетентнісного підходу;
  •  підвищення ефективності навчально-виховного процесу на основі впровадження досягнень психолого-педагогічної науки, педагогічних інновацій, інформаційно-комунікаційних технологій;
  • створення умов для диференціації навчання, посилення професійної орієнтації та допрофільної підготовки, забезпечення профільного навчання, індивідуальної освітньої траєкторії розвитку учнів відповідно до їх особистісних потреб, інтересів і здібностей;

- в освіті дітей з особливими освітніми потребами:

  • розроблення методики раннього виявлення та проведення діагностики дітей з особливими освітніми потребами;
  • удосконалення мережі спеціальних навчальних закладів, створення нових моделей та форм організації освіти для осіб з особливими освітніми потребами;
  • відкриття дошкільних груп компенсуючого типу для дітей з особливими освітніми потребами;
  • розширення практики інклюзивного та інтегрованого навчання в дошкільних, загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладах дітей та молоді, що потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку;
  • пріоритетне фінансування, навчально-методичне та матеріально-технічне забезпечення навчальних закладів, що надають освітні послуги дітям і молоді з особливими освітніми потребами, забезпечення архітектурної, транспортної та інформаційної доступності таких закладів для цієї категорії осіб;

- у позашкільній освіті:

  • збереження та розвиток мережі позашкільних навчальних закладів для забезпечення рівного доступу дітей та молоді з урахуванням їх особистісних потреб до навчання, виховання, розвитку та соціалізації засобами позашкільної освіти;
  • належне навчально-методичне, матеріально-технічне забезпечення позашкільних навчальних закладів;
  • підвищення соціального статусу педагогічних працівників позашкільних навчальних закладів;
  • удосконалення системи підготовки та перепідготовки кадрів для позашкільної освіти;
  • використання виховного потенціалу системи позашкільної освіти як основи гармонійного розвитку особистості;
  • розвиток та підтримку системи роботи з обдарованою і талановитою молоддю;
  • урізноманітнення напрямів позашкільної освіти, вдосконалення її організаційних форм, методів і засобів навчально-виховного процесу;
  • укріплення матеріально-технічної бази закладів;
  • розширення мережі гуртків технічного спрямування.

     А отже, в кінцевому результаті, реалізація Національної стратегії має забезпечити:

  • створення системи освіти нового покоління, що забезпечуватиме випереджувальний загальноцивілізаційний розвиток людини, її інтелекту;
  • поліпшення ефективності навчання випускників, підвищення конкурентоспроможності  освіти за рахунок забезпечення фундаментальності та практичної спрямованості навчальних програм;
  • створення збалансованого законодавства України про освіту, що регулюватиме та забезпечуватиме ефективність реалізації стратегічних напрямів розвитку освіти в Україні, результативне функціонування всіх її підсистем;
  • cтворення позитивних зразків та поширення досвіду успішного реформування освіти, забезпечення необхідних науково-методичних, організаційних і матеріально-технічних умов;
  • підготовку та виховання педагогічних кадрів, здатних працювати на засадах інноваційних підходів до організації навчально-виховного процесу, власного творчого безперервного професійного зростання;
  • визначеність та унормування змісту всіх підсистем освіти, що забезпечуватимуть усталену систему знань і компетентностей.
  • створення  соціально сприятливих умов для здобуття освіти всіма категоріями населення, дієвої системи ресурсного забезпечення освіти, ефективної системи забезпечення розвитку дитини – представника покоління інформаційної епохи, формування соціально і фізично зрілої творчої особистості, громадянина України;
  • економічно сприятливих умов та соціальних гарантій педагогічним і науково-педагогічним працівникам, підвищення їх соціального статусу;  оптимальних умов для професійного вдосконалення та творчості з метою забезпечення якісної освіти;
  • широку підтримку освітніх реформ суспільством;
  • підвищення якості освіти, її інноваційний розвиток відповідно до світових стандартів, що сприятиме істотному зростанню інтелектуального, культурного, духовно-морального потенціалу  особистості.

         Вже сьогодні освітянам міста є чим гордитись і пишатись:
- працівники галузі відчувають суттєву підтримку міської влади у соціальних питаннях;
- учасники навчально-виховного процесу отримують матеріальне заохочення;
- створюються умови для  творчого, інтелектуального, духовного та фізичного розвитку учнівської молоді, виявлення і підтримки талановитих та обдарованих дітей у рамках Року дитячої творчості;
 - здійснюється оновлення змісту, форм, методів навчання, виховання і розвитку дітей дошкільного віку  у рамках Року дошкілля;
- розроблено  програму розвитку інклюзивної освіти;
- впроваджується програма модернізації спортивних споруд у закладах освіти;
- на вирішення першочергових проблемних питань: поточні і капітальні ремонти виділено близько 2.5 млн. грн.
         При такій тісній співпраці між владою міста і освітянами сподіватись на інший результат просто неможливо!
Хочеться запевнити, що розпочата робота буде продовжена. На зміну реалізованим проектам прийдуть нові, не менш цікаві і потрібні як для освіти, так і для громади в цілому.
 
 
Інформаційна служба
 управління освіти

  • Попередня
  • Наступна

До уваги!



-


ЦПРПП. Запитуєте-відповідаємо

SMS-звернення

Експрес-приймальня

Анонси

У наскладніший для країни час, з метою об'єднання сил та морального духу всіх учасників освітнього процесу управління освіти, заклади та установи освіти запускають ресурс підтримки "Южноукраїнськ - Хоробрі серця".
Скористатись ресурсом можна:
- на сайті управління освіти: http://osvita-yu.mk.ua
- Viber: вступайте в товариство "Южноукраїнськ - Хоробрі серця".

Корисні посилання

  Телефони гарячих ліній

Освітній портал Педпреса

Освітній портал "Класна оцінка"

Навчання в Україні

Навчання в Європі

Погода
Южноукраїнськ

волог.:

тиск:

вітер:

Погода на 10 днів від sinoptik.ua

Виконавчий комітет Южноукраїнської міської ради

Департамент освіти і науки Миколаївської облдержадміністарції

Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти

Міністерство освіти і науки україни

Український Центр Оцінювання Якості Освіти

Управління Державної служби якості освіти у Миколаївській області

  • Карта сайта
Користувачі
128
Статті
4436
Copyright © 2013-2021. Управління освіти Южноукраїнської міської териториальної громади 2025 All rights reserved. Custom Design by Youjoomla.com
Головна