• Головна
  • Новини
  • Нормативні акти
  • Контакти
  • Інформ-відео
  • Експрес-приймальня
  • Пошук

Меню

  • Заклади освіти
  • Управління освіти
    • Правила внутрішнього трудового розпорядку
    • Структура управління освіти
  • Відділ договірної, правової та кадрової діяльності
  • Централізована бухгалтерія
    • Облікова діяльність
    • Розрахункова діяльність
    • Економічна діяльність
  • Центр професійного розвитку педагогічних працівників
    • Інструктивно-методичні рекомендації
    • Атестація
    • Підвищення кваліфікації педагогічних працівників
  • Відділ дошкільної, середньої та позашкільної освіти
  • Група з централізованого господарського обслуговування закладів і установ освіти
  • Сектор з організації харчування в закладах освіти
  • Інклюзивно-ресурсний центр Южноукраїнської міської територіальної громади
  • Колегія управління освіти
  • Державна підсумкова атестація
  • Зовнішнє незалежне оцінювання
  • Координаційна громадська рада освіти міста
  • Учнівський муніципалітет
  • Профспілкова діяльність
  • Захист учасників навчально-виховного процесу
    • Цивільний захист
    • Охорона праці
    • Техніка безпеки
    • Пожежна безпека
  • Звернення громадян
  • Законодавча база освіти
  • Інформація. Консультації. Роз'яснення
  • Інформація для батьків
  • Наш інспектор поліції
  • Відкриті дані
  • Запобігання проявам корупції
  • Публічні закупівлі
  • Реформування освіти

Реєстрація дитини в дошкільний навчальний заклад

Данні про реєстрацію дитини в ДНЗ

Вивчаємо українську

Я пропоную...

2 квітня – Всесвітній день поширення інформації про аутизм

Створено: 01 квітня 2021 Перегляди: 923
  • Надрукувати
  • E-mail

Цей день був заснований Генеральною Асамблеєю ООН з ініціативи Держави Катар. Уперше відзначався 2 квітня 2008 року. Синій колір і пазли є символами цього дня, тому головні державні, культурні, фінансові будівлі різних країн підсвічуються синім кольором (акція «LightitUpBlue» - «Запали синім»). Всесвітня акція має на меті привернути увагу до проблеми аутизму, підтримати людей з аутизмом, дати зрозуміти, що вони не одні, допомогти в соціалізації та адаптації.

Аутизм виокремили лише на початку 40-х років минулого століття. Відтоді змінилися підходи до діагностики, програм допомоги, підготовки фахівців. Наразі діагностують цілий спектр розладів, які відносять до аутизму. Удосконалення діагностики, професійного рівня фахівців збільшило і кількість випадків. За даними Всесвітньої організації охорони здоров'я в однієї з 160 осіб діагностували аутизм у 2020 році. Центр за контролем і профілактикою хвороб США опублікував у 2020 році статистику – розлади аутистичного спектра зустрічаються у кожної 54 дитини, це на 10% більше, ніж у 2018 році. У хлопчиків аутизм діагностують у 3 рази частіше, ніж у дівчаток.

У різний час увага приділялася різним причинам і механізмам аутизму. Проте сьогодні все більшої сили набирає припущення, що аутизм являє собою складний розлад, ключові аспекти якого породжуються окремими причинами, часто діють одночасно.

Відповідно до сучасного уявлення про аутизм – це стійкий дефіцит соціальної комунікації та соціальної взаємодії, ритуальність поведінки, сенсорна дезінтеграція. «Аутизм», «синдром Аспергера», «інший дезінтегративний розлад дитячого віку» тощо об’єднані в одну категорію – розлади аутистичного спектра. У цій статті «аутизм» відповідає класичному аутистичному розладу.

Основними симптомами є:
- відсутній комплекс пожвавлення на появу дорослого, особливо матері;
- невиразна міміка;
- відсутні інтонації гуління, лепет;
- слабкий розвиток функції наслідування;
- не формуються вказівний та інші соціальні жести, зоровий контакт, характерний погляд повз або «крізь» співрозмовника;
- підвищена вразливість, особливо виражений страх нового, непередбачувані реакції на те, що оточує;
- своєрідний характер ігрової діяльності, зацікавленість не ігровим матеріалом, сюжетно-рольова гра не розвивається;
- усамітнення;
- спостерігаються своєрідні перевтілення в той чи інший образ, при цьому дитина не зважає на оточуючих, не вступає з ними в комунікацію;
- одноманітні, стереотипні рухи у вигляді згинання і розгинання пальців рук, потягувань, махів кистями рук, підстрибування, обертання довкола себе, бігання навшпиньки, кругових рухів кистями рук біля зовнішніх кутів очей тощо;
- байдуже ставлення до дискомфортних умов: холоду, голоду, справляння фізіологічних потреб;
- особливості обробки сенсорної інформації (гіпофункція/гіперфункція);
- ехолалії;
- дитина не відгукується на власне ім’я, при цьому реагує на інші подразники, що вказує на збережений слух; називає себе в другій або в третій особі, не використовує мовлення як засіб спілкування, незалежно від його рівня розвитку.

Наявність окремих симптомів не означає, що у дитини аутизм.
У Всесвітній день поширення інформації про аутизм спростовуємо поширені міфи.
Міф 1: Аутизм виникає внаслідок вакцинації.
Наукових доказів гіпотези, яка пов’язує виникнення аутизму з вакцинацією, не отримано. З аутизмом народжуються. Вакцинація може бути як пусковий механізм.
Міф 2: Усі люди з аутизмом – генії.
Рівні розумової діяльності варіюють у надзвичайно широких межах – від важкого порушення функцій до чудових невербальних когнітивних навичок. Такі діти проявляють здібності – іноді просто геніальні – до малювання, музики, конструювання, математики тощо. При цьому інші сфери життя не будуть цікавити дитину.
Міф 3: Людям з аутизмом ніхто не потрібен.
Людям з аутизмом є що сказати, проте складно це зробити. Необхідно вчасно знайти альтернативний спосіб комунікації.

Рання діагностика аутизму має важливе значення, оскільки прогноз розвитку в значній мірі залежить від моменту початку психолого-педагогічного супроводу.
Доступні підходи надання допомоги включають прикладний аналіз поведінки, використання «моделей розвитку», структуроване навчання, логопедичну терапію, навчання соціальним навичкам.
Аутизм проявляється в ранньому віці й зберігається все життя, проте з часом можна скоригувати й адаптувати людину до соціальної взаємодії.

Шановні батьки! Якщо Ви помітили у своєї дитини вище зазначені симптоми, отримати підтримку, консультативну допомогу Ви можете, звернувшись до фахівців інклюзивно-ресурсного центру, який знаходиться за адресою: місто Южноукраїнськ, бульвар Шкільний, 3 (Южноукраїнська загальноосвітня школа І-ІІІ ст. № 2).

Запрошуємо бажаючих приєднатися до акції, підтримати людей з аутизмом. Синя стрічка, одяг синього кольору – символи акції.

  • Попередня
  • Наступна

До уваги!



-


ЦПРПП. Запитуєте-відповідаємо

SMS-звернення

Експрес-приймальня

Анонси

У наскладніший для країни час, з метою об'єднання сил та морального духу всіх учасників освітнього процесу управління освіти, заклади та установи освіти запускають ресурс підтримки "Южноукраїнськ - Хоробрі серця".
Скористатись ресурсом можна:
- на сайті управління освіти: http://osvita-yu.mk.ua
- Viber: вступайте в товариство "Южноукраїнськ - Хоробрі серця".

Корисні посилання

  Телефони гарячих ліній

Освітній портал Педпреса

Освітній портал "Класна оцінка"

Навчання в Україні

Навчання в Європі

Погода
Южноукраїнськ

волог.:

тиск:

вітер:

Погода на 10 днів від sinoptik.ua

Виконавчий комітет Южноукраїнської міської ради

Департамент освіти і науки Миколаївської облдержадміністарції

Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти

Міністерство освіти і науки україни

Український Центр Оцінювання Якості Освіти

Управління Державної служби якості освіти у Миколаївській області

  • Карта сайта
Copyright © 2013-2021. Управління освіти Южноукраїнської міської териториальної громади 2025 All rights reserved. Custom Design by Youjoomla.com
Головна